17 mars 2009

Rymdintroduktion färdig

Olyckligtvis har det varit en helg fylld av tekniska problem. En dator som hakade upp sig, program som inte ville fungera helt och hållet, en bråkig scanner, etc. ect.

Lyckligtvis kunde jag hitta felen, och missar inte deadlinen.

För de som inte sett reklamen som legat ute på DigitalComics.nu, så är premiären för Astro Oddyssey nu på onsdag (18/3). Det kommer att vara tre sidor som läggs ut och de kommer lägga upp lite bakgrund till själva historien. Jag vill påminna om att inga sidor är avslutade historier utan kommer att vara som sidor i ett album, där en sida slutar fortsätter nästa...

Det är över ett år sedan jag tecknade serier så här aktivt, så jag känner att jag inte har rutinen riktigt på plats ännu...men så snart jag fått upp ångan ska jag försöka ge mer än en sida i veckan...
Nu återstår bara att se vilken reaktion premiärsidorna får...

Förutom att teckna, tuscha och färglägga dessa sidor till Astro Oddyssey, har jag haft fullt upp med bland annat nya manus. Det är inte en lätt process att parallellt med sitt professionella skrivande till en kund och arbeta på egna projekt, men med lite cola och envishet kan man klara det mesta.

Inga kommentarer: