25 mars 2009

I sjuksängen

Om där finns något jag hatar, så är det att ligga sjuk. Att vara utslagen och i stort sett oanvändbar... Men hur vi än kämpar emot, så hamnar vi alla i den sitsen vare sig vi vill eller ej.

Jag brukar ha tur och inte drabbas av något som inte går över under en dag, eller som bara kräver att jag äter halstabletter någon dag...för övrigt är jag ganska kry. Anna, som arbetar som förskollärare och därför har ständig kontakt med baciller av alla typer och slag, brukar säga att jag har ovanlig resistans mot allt det som hon med all sannolikhet får med sig hem.

Hur som helst, så vet jag inte om det är något jag fått från någon eller om det berodde på vad jag åt i söndags, men mycket tidigt måndag morgon så började cirkusen...

Nu börjar allt kännas bättre igen, men jag skulle ljuga om jag nekade till att det inte varit en pärs. Dock har ett par dagar av bara vatten och blåbärsfil fått mig att uppskatta smaken av något så enkelt som en liten bit gurka. Den euforian försvinner med all säkerhet någon dag efter att jag blivit helt kry igen, men de var ändå mer givande än man kan tänka sig.

Att vara sjuk innebär, till mitt stora förtret, att jag inte orkar sitta längre framför en skärm. Vilket, förutom sätter stora hinder för mitt surfande, gjort att jag ligger efter med den senaste sidan till Astro Oddyssey . Den kommer dock att komma ut snart, det tar bara lite längre tid än vanligt...

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Hoppas verkligen att du kryar på dig snarast! Visst finns det inget värre än att ligga sjuk i sängen. I mitt fall missar jag viktig träning och i ditt kan du ju som inte jobba - vilket vi andra också blir lidande av ;)