6 juli 2010

Ett litet framsteg!

Efter månader av problem och samtal blandat med e-postmeddelanden till Telia, så verkar de ha förstått att någonting inte fungerar som det ska. Det innebar, i och för sig, ett över fyrtio minuter långt samtal med kundsupport...men det var nog det enda sådana samtal jag haft dit där det kändes som om damen i fråga tog problemet på allvar.

Jag antar att den informationsbank de byggt upp på våra klagomål också var till någon hjälp.

Men jag ska vara rättvis, naturligtvis måste de utesluta vissa onödiga samtal och felanmälningar där det är uppenbart att den som ringer inte riktigt vet vad han eller hon håller på med. Det är ju just den situationen som gör The IT Crowd så rolig, främst med den välkända frasen have you tried turning it off and on again?

Så kommer de som har ett verkligt problem, i detta fallet sådana som mig. Och att ta sig fram bland alla trötta supportrar som på förhand tror du är en idiot. Det känns nästan som att vara på Arbetsförmedlingen, man har inget att säga till om och alla tvivlar på ditt intellekt innan du ens öppnat munnen.

Att därför få ett ja, det verkar vara ett fel på linjen här...vi får lämna det vidare till teknikavdelningen känns som en enorm vinst. Internet, tv och telefon slås fortfarande av sporadiskt...men nu har åtminstone en gnutta hopp tänts! Kanske det kommer att ordna sig trots allt!

Hoppet är verkligen det sista som överger en...

Inga kommentarer: