26 juli 2010

En färglad överraskning

För ett tag sedan tecknade jag en bild på min figur Martin när han sitter på en stock vid sidan av vägen. Bilden var ännu ett litet prov jag arbetade fram för framtida små projekt jag pysslar med.


Cecilia, vars Steampunk-bild jag färglade, såg den och tyckte det var ett så spännande motiv att hon ville prova att färglägga honom. Eftersom jag gillar hennes arbete, kunde jag givetvis inte låta bli att skicka över mitt bildmaterial...bara för chansen att få se hur hon skulle tolka motivet i sin färgläggningsstil.


Resultatet var över min förväntan. Jag måste erkänna att jag tycker hennes himmel och bakgrund fungerar utmärkt och verkligen förhöjer den sago-känsla jag eftersträvat i motivet.

Efter det här är oddsen stora, hoppas jag, att vi kommer att försöka göra något mer tillsammans...vad, hur och när vet jag inte, men något kommer vi att göra. Hoppas jag!

Inga kommentarer: