15 juli 2010

Efterlängtad skrivare

Det är inte ofta jag känner mig så frikostig att jag kastar pengar omkring mig...men ibland känns det som rätt tillfälle och rätt prylar. Idag var det ett sådant tillfälle och en sådan pryl!

Vår gamla DVD-spelare har sedan länge behövts bytas ut. Inte nog med att den fungerar dåligt, den är också fruktansvärt långsam i starten och i att ta emot kommandon från fjärrkontrollen...som hade nya batteri ska tilläggas!

Så jag åkte över till NetOnNet för att införskaffa den spelare vi fastnat för efter att ha besökt deras hemsida. En billig men effektiv sak som vi hoppas ska hålla så länge som vår gamla tv:n gör. När den går sönder kan det vara värt att investera i Blue-ray och platt-tv, men för tillfället duger det här.

Samtidigt passade jag på att titta på skrivare. Den gamla har nu slutligen brutit ihop och ska få en enkel tur till Sysavs återvinningsstation. Och det är ju frustrerande som tecknare och skribent att inte kunna skriva ut det jag producerar...för att inte tala om bokföring och fakturor som man vill kunna skicka iväg! Så såg jag en, den perfekta multiskrivaren...och även om jag bara tänkt titta, så var det uppenbart att jag inte ville lämna butiken utan den!

Den var sannerligen tung att bära, men varje tungt steg kändes värt det! Att äntligen kunna kopiera, scanna och främst skriva ut igen, är värt priset! Och även om laser är dyrare att ladda om med färg, så kommer det i längden bli mycket billigare...eftersom bläckstråle-skrivare måste laddas så ofta.

Men om det i verkligheten blir billigare får tiden utvisa...tills dess har jag viktiga papper att skriva ut!

Inga kommentarer: