21 juli 2010

Barnsliga dagar

Under ett par dagar har vi haft inneboende i lägenheten. Annas väninna med sin lille son Mattias, som också är ett av Annas gudbarn, har varit på besök över veckan...både för att göra en liten tripp, men också för att Anna ska ha chansen att umgås med den lille.

Mattias, som är drygt 3 år, är en verklig energispruta och mycket nyfiken. Trots det har han, lyckligtvis, visat lite intresse för arbetsrummet. Kanske för att mamma och pappa har varit noga med att lära honom att inte röra elektronik. Så vi har spenderat dagarna med att leka och läsa böcker. Numera är den bok jag läst flest gånger i mitt liv; Mumin - Var är lilla My?
Jag försökte mig på, efter tjugotalet gånger, en finlandssvensk dialekt...men den framkallade för mycket fniss att jag generat slutade. Det fick räcka med min skånska!


Under dagen tog vi en tur till Sibbarp i Malmö för att bada lite, eftersom Mattias älskar att springa i vatten och gräva. Och visst sprang han fram och tillbaka, nöjd och glad, med mamma och Anna. Själv satt jag i solen och njöt av en bok. Och ja, det är faktiskt jag som syns i bakgrunden...djupt försjunken i The Science of Discworld.

Trots besöket och all lek, har jag hunnit skissa lite mellan varven. Det blir inte mycket, eftersom jag passar på att vara lite ledig, men jag har svårt att låta bli helt! Det är inte lätt att ha sitt stora intresse som arbete, tekniskt sett är man aldrig ledig! Men å andra sidan har man mycket roligt ofta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle kunna vara LillP och StorD det där. he he

/A