6 oktober 2009

Upprättelse!

Med tanke på att jag berättade om det trasiga paketet och de skadade böckerna jag fick på posten, så tycker jag det inte är mer än rätt att ge en uppföljning...

Eftersom jag var både arg och frustrerad så bestämde jag mig att det var inte mer än rätt att skriva några rader till AdLibris och klaga. De två tidigare beställningarna jag hade gjort hos dem kunde vara ren otur med pakethanteringen, men när detsamma inträffade med en tredje...då börjar iallafall jag att se ett mönster.

Så började jag och supportavdelningen att brevväxla med varandra. Jag kunde inte låta bli att känna vissa likheter med problemen jag hade hos CDWOW, eftersom det blev ett fasligt utbyte av ordernummer, kollinummer, husnummer, skonummer...massor av nummer. Skillnaden var dock att AdLibris var mycket tillmötesgående...

När allt kom till kritan, i samband med en mer ingående beskrivning av skadorna, så förklarade jag att det enda jag ville ha var en garanti att vid en eventuell framtida beställning så skulle paketet slås in ordentligt. Till skillnad från tidigare.
Som svar fick jag följande;

Hej igen!
Tack för ditt svar. Då tycker jag att som kompensation så rabatterar vi din beställning. [...] Gällande dina framtida beställningar så ska de kunna levereras i perfekt skick, vet inte varför du har råkat ut för detta.

Förvisso en symbolisk summa, men nu har de mig registrerad i sin databas och att jag håller ögonen på dem nästa vid nästa beställning...så förhoppningsvis använder de några tejpbitar extra. Jag, om någon, kommer att uppskatta det.
Nu kanske man snart vågar beställa serieversionen av Artemis Fowl: The Arctic Incident...det hade inte suttit fel.

Inga kommentarer: