16 juli 2009

Turtlepower!

I samband med att familjen besökte Limhamns kyrkogård, passade vi på att gå en tur runt området. Det kan kanske tyckas som en udda plats att gå en promenad, men ortens kyrkogård är en mycket vacker plats. Särskilt under sommarmånaderna där blomster av olika slag är i full blom, gräset är grönt och himlen är blå...

Medan vi gick längs den vackra Minneslunden och passerade en liten ornamentarisk damm, lade jag märke till det jag trodde var en mycket vacker och naturlig staty av några sköldpaddor. I samma stund jag tänkt den tanken, vände den största på huvudet och såg upp på mig.


Jag hade ingen aning om att de hade levande sköldpaddor där, men de kändes väldigt passande trots allt. Personligen är jag mycket förtjust i sköldpaddor och kunde inte låta bli att ta några bilder på dem, där de lungt och stilla solade medan de betraktade kameran.

De är verkligen fantastiska varelser...

Inga kommentarer: