20 juli 2009

Arg spelnörd och pyssel

Att sitta och slösurfa är en favoritsysselsättning, det kan jag inte neka till...det är en av de anledningarna till att jag har ett Facebook-konto, för att bara kunna svara på meddelanden och spela diverse olika frågesporter andra kontoanvändare har snickrat ihop. Men bäst är att bara klicka runt på diverse sidor och plötsligt stöta på något som omedelbart känns som en ny favorit i din bokmärkeslista.

När jag stötte på The Angry Videogame NerdCinemassacre var ett sådant ögonblick.


Karaktären Angry Videogame Nerd, som spelas av James Rolfe, är essensen av alla arga spelare som stött på riktigt dåliga videospel. Men trots svordomar och andra grafiska effekter, är de recensioner som presenteras ytterst genomtänkta och välgjorda. Många gånger kanske det bästa försvinner i skriken och svordomar, men som parodi på de frustrerande känslor som alla spelare haft när de spelat svåra tv-spel är det ytterst träffande. Jag ska erkänna att jag kände igen mig.

James Rolfe, som sig själv, pratar också om gamla och nya filmer, samt har diverse annat material på sidan. Värt att kolla in om du gillar skräck, science fiction och tv-spel.

På tal om hemsidor, så är steget till bloggar inte långt. Främst därför att allt fler väljer att starta en blogg istället för en hemsida. Mest för att det är gratis, men också för att det är lätt att hålla sidan uppdaterad jämfört med en riktig hemsida...så det är ett bra alternativ.

Min sambo Anna har nyss tagit steget ut i bloggvärlden med sin blogg Made by A.J. Både jag och andra har länge frågat henne varför hon inte haft en blogg, eller något konto på en sida som exempelvis deviantART, för att visa upp de vackra kort hon gör med scrapbooking-tekniker.


Tonvis av det hon gjort är nu försvunnet, eftersom det använts som födelsedagskort och liknande, men Anna säger att hon nu gör en fräsch start och kommer att lägga ut bilder på vad hon gör. Tillsammans med fotografier, teckningar och länktips. Det ska bli spännande att se vad hon hittar på...

Inga kommentarer: