5 juli 2009

Släktbesök & värmebölja

Vilken värmebölja det är som dragit in över Skåne de senaste dagarna. Diverse termometrar har skvallrat om stunder då värmen varit över 30-strecket. Nu är det visserligen något många längtat efter, men själv försöker jag hålla mig i skuggan så gott det går...
Det blir lite för bra om vi säger så.

Förutom att jag känt mig som en smältande snögubbe de senaste dagarna, så har vi fått släktbesök. Annas bror med fru och fyra månader gamla Emil har kommit ner för att umgås ett par dagar. Det innebär många utflykter och besök på diverse orters outlet-butiker (fabriksförsäljning).

Eftersom Anna och hennes svägerska är oerhört pyssel-intresserade, har det nog varit Panduros outletbutik i Malmö som vi spenderat mest tid i...hittills... Andra butiker på listan är bland annat IKEA-Malmö och Höganäs outlet, samt en sväng till Panduro...igen...

Som en liten kupp smet jag iväg från gänget för att plocka upp lite material på Drewex och för att köpa ett nummer av Imagine FX. Det var tur att jag gjorde det då, butiken skulle i princip stänga för sommaren ett par veckor. Tanken på att sitta utan pennor i sommar fick det att rysa längs ryggraden... Nu klarar jag mig nog, men kommer likväl att längta efter 27 juli när de öppnar igen.

Men oavsett allt spring i butiker och utflykter, så är det bästa att få umgås och prata om diverse ting som hänt sedan man sågs sist. På grund av olika omständigheter hade jag inte fått se eller träffa Emil förrens nu...det var en lång väntan, men väl värd den... Han är verkligen ett litet charmtroll.

Inga kommentarer: