27 februari 2009

Mysigt värre

Jag är en av alla de som gått med i Facebook för att ha en chans att hålla kontakten med flera av de vänner och bekanta som jag inte träffar särskilt ofta...men, som alla i samma sits också vet, så pratar man inte med varandra varje dag ändå. Men det känns tryggt att veta att de finns där.
Visst håller jag med att Facebook har en hel del skumma saker i sitt avtal, som att de har rätten att använda de bilder som användarna lägger upp. Men det innebar enbart för mig att lägga in en rejäl logga i mina bilder...så kan de få visa upp den om de vill...

En av de stora tidsfördriven, förutom att umgås elektroniskt, är alla förfrågningar som användarna skickar till varandra. Som att delta i quiz, titta på bilder, delta i evenemang, etc. Jag fick i början på veckan veta att några av mina vänner, på enskilt håll, hade nominerat mig till Most Lovable Person.
För några minuter sedan, när jag tittade efter, låg jag på förstaplats bland mina vänner... Kan man känna annat än en varm känsla i bröstet då?

Arbetet med projektet till DigitalComics.nu går vidare. Jag har stött på några små hinder som håller på att ordnas. Tänk att man trodde att det bara var att sätta sig och börja rita förr... Jag vill aiallafall att historia och riktning på materialet skall vara genomarbetat innan jag på allvar skissar klart och tuschar något...men i nuläget lutar allt på att mitten av Mars betyder premiär på DigitalComics.nu.

Inga kommentarer: