24 februari 2009

Funderingar kring utrustning

Jag har under lång tid funderar starkt på vilket av alla block, pennor och annat tillbehör som är det rätta för mig. Det är en återkommande fundering, som dyker upp särskilt när självförtroendet ligger lite lågt.
Faktum är att jag har en hittat både block och pennor som passar mig och mitt arbete mycket bra, men likväl tvekar man lite ibland. Speciellt när gamla goda råd, som man alltid bör tas med en nypa salt, från blandat folk dyker upp i minnet.

Det gav mig inspirationen att skriva en "krönika" som nu finns tillgänglig i DigitalComics.nuSeriebloggen under rubriken De "rätta" verktygen. Det är visserligen en spoiler att säga min sammanfattade åsikt här, men det rätta verktyget för dig är det som känns bäst i din egen hand. Visst ska man inte vara rädd för att prova nya tekniker eller material, men i slutändan är det trots allt hur du som person känner och trivs. Så hittade jag mina favoriter och lärde känna deras möjligheter och svagheter.

I övrigt har jag haft lite svårt att komma igång med skissandet till några privata små projekt, men med ett hårt ryck i kragen förväntar jag att jag ska komma igång igen. Dags att öva lite på arbetsdisciplinen när det gäller hobbyprojekten...

Inga kommentarer: