14 februari 2009

Fast vid skrivbordet

I skrivandets stund sitter jag fast vid skrivbordet och går inte så långt. Anledningen är att jag gått för långt i för gamla skor och nu får jag betala priset. Jag hoppades givetvis på att det bara skulle betyda ett skavsår eller två, men jag har svullnat upp och linkar runt hemmavid. Jag känner därför fullt och fast igen mig i Brent Sienna från Scott Kurtzs serie PVP i denna söndagssida.

Visserligen frustrerande att behöva sitta still, men det ger mig en anledning att provskissa figurer och annat en lördag. Och om ärligheten ska fram är det ganska rofullt. Men jag vill passa på att varna för flash-spel av pussel och memory-typ...de är farligt beroendeframkallande! Jag om någon vet!

Men förutom att få sitta i lugn och ro, lyssnandes på musik och teckna, har jag ännu en väntande njutning. Anna och jag är mycket förtjusta i Hayao Miyazaki, vilket jag nämnt tidigare, och har nyligen införskaffat den senaste av hans filmer som släppts på svenska; Porco Rosso. Eftersom jag försöker undvika att springa runt för mycket på min onda fot, så tyckte vi båda det lät som ett mysigt sätt att spendera kvällen. Måhända kommer det ett inlägg på Seriebloggen hos DigitalComics.nu angående filmen.

Glöm inte bort att krama någon, det är trots allt alla hjärtans idag...

Inga kommentarer: