4 februari 2009

Familjehelg

De närmaste dagarna kommer att gå i familjens tecken. Jag och Anna kommer att spendera mycket tid med att underhålla familj och släkt som vi inte sett på ett antal månader, eller som släktens komiker säger; "inte setts sen förra året..."

Vi slogs därav tanken att ha lite avhållsamhet från datorn under denna tid, bara för att vi (jag) spenderar för mycket tid framför skärmen i vanliga fall och kan må bra
av att låta ögonen vila ett par dagar.

Trots att fokus blir på familjen, kommer jag att passa på att skriva på en ny uppsättning manus för Egmont Kärnans räkning och påbörja recensionen av Amulet - Book 1: The Stonekeeper till DigitalComics. Jag väljer att läsa detta albumet långsamt, främst därför att det är en sådan fröjd för ögonen. Det är länget sedan jag njöt så av bilderna i ett album, men jag lovar att recensionen snart kommer att vara tillgänglig.

På temat recensioner så har vi nyligen lagt upp en recension av internetserien PVP´s första album PVP at large (klicka på namnet för att läsa den och andra recensioner). Jag gick slutligen med på att skriva lite i DigitalComics Serieblogg, nu senast om teaser-trailern till Transformers: Revenge of the Fallen som släpptes under Super Bowl.

Jag tänkte också passa på att skissa lite annat när tillfälle ges. Jag fick några idéer häromdagen som jag vill fånga på papper innan de bleknar allt för mycket...

Inga kommentarer: