26 november 2010

Ode till YouTube

Är det någon som är medveten om hur mycket vi använder YouTube numera?

Jag kan bara tala för egen del, men min konsumtion av videoklipp är ganska enorm numera. Inte för att jag sitter och letar roliga klipp, men de når mig på så många olika vis... På bloggar jag läser, i statusinlägg på Facebook, bifog i mail och meddelanden jag får i diverse inkorgar...listan kan fortsätta länge...

Men det kan här låta som om jag är negativ till denna trend. Så är det verkligen inte! Det är många långa sittningar med manusarbetet, skriverier av annat slag och teckningsjobb som rotts i hamn just därför att jag unnat mig en stunds avkoppling med ett underhållande videoklipp...att få skratta och le en stund är en fantastisk mirakelkur för såväl moral som själ.

Nu finns det, naturligtvis, en hel del skräp också på YouTube...men det fina är att det finns något för oss alla att le och skratta åt där. Det är bara en fråga om att titta...

Så se, njut, skratta...ta en paus och njut av tillvaron. Jag vet hur det är att sitta i en monoton arbetsmiljö där inget nytt eller spännande händer, en sådan video kan rädda en hel dag. Tänk vilken kraft ett par ynka minuter av ens tillvaro kan ha...

Inga kommentarer: