16 november 2010

Ni kan kalla mig Redaktör...

Då var det officiellt! Jag har, inte ens här på bloggen, kunnat avslöja vad som var i på gång bakom kulisserna...

Men det gör det officiella tillkännagivandet så oerhört mycket roligare att göra!

Jag är numera Redaktör för Egmont Kärnans tidning Humorklassiker! Mitt första nummer släpps i butik idag och finns att köpas, för de som känner sig sugna, i välsorterade tidningshyllor runt om i vårt avlånga land.
Svensk kultur garanteras!

Det kom lite som en överraskning när jag fick en inbjudan till redaktionen för att ha möte med de ansvariga för titeln, men de ville helt enkelt se och höra om jag var lämplig att ta över. Ingen konstig begäran, ingen vill lämna över något viktigt till en medarbetare de inte vet om de kan lita på.

Tydligen tyckte de att jag hade en ärlig och skötsam uppsyn vilket ledde till att jag fick åka till Stockholm i somras och ta del av hur materialet sätts ihop, plus en hel del annat intressant. Dessutom fick jag, som nämnts tidigare, träffa en hel del nya och trevliga medarbetare.

Så nu gäller det att balansera allt annat med de deadlines som har med Humorklassiker att göra. En utmaning jag ser fram emot att fortsätta ta mig an! Även om titeln huvudsakligen tar sig an reprismaterial, tycker jag det är både spännande och intressant. Hur man än ser på titeln i sig, så är att gå från att skriva manus till att också ha hand om en tidningsproduktion ett stort steg.

Jag kommer att arbeta för att leverera en så bra tidning som möjligt! Vad är annars meningen?