18 oktober 2010

Nytt till DCX!

Det är ett tag sedan jag skrev något till DigitalComics, men det är snarare en fråga om tidsbrist än lättja. Okej, lättjan har också infunnit sig...men lite fritid behövs mellan ansträngningarna! Jag behöver iallafall ett andetag mellan uppdragen...nu är det lugnare och vi kan åter fokusera på vår favorittidning online.

Eftersom DigitalComics är, och lär förbli, en gratissida att läsa...så är den budget Ted Stridh och jag har för att driva den något begränsad. Det finns inte utrymme för att lägga beställningar på album eller tidningar för tusentals kronor, om inte vi är beredda att bekosta det ur egen ficka. Till viss del är detta inget problem, då vi älskar serier och gärna provar nytt, men att fylla ut med ett antal recensioner i veckan blir fort dyrt! Såvida det inte rör sig om webcomics, det är en ekonomiskt väldigt tillfredsställande genre att recensera.

Men eftersom jag tagit emot en donation av lite nya spännande album, från en donator som vill vara anonym, så är det bara att tuta och köra igen! Något jag ser mycket fram emot!

Det är viktigt att påpeka att när förlag eller privatpersoner väljer att donera material till oss blir vi mycket glada, men huruvida det påverkar vårt omdöme när vi bedömer och recenserar är svaret Nej. Vi är tacksamma, men om albumen i sig är bra eller dåliga förändras inte. Vi kommer fortsätta berätta ärligt om deras fördelar och nackdelar, oberoende varifrån vi fått dem. Vad är annars vitsen med att recensera?

Först ut blir en crossover mellan Superman och Batman i The Search for Kryptonite!

Inga kommentarer: