7 augusti 2009

Försvunnen leverans anländ

Jag har länge gått och tittat i postfacket i hopp om att ett efterlängtat packet skulle komma. En väntan som blev mycket lång. I början av Juli fick jag ett tips om en webbutik som sålde bland annat DVD:filmer, CD WOW.

Eftersom den efterlängtade Red Dwarf: Back to Earth nyss släppts, tänkte jag att det kunde bli ett perfekt inköp...både prova tjänsten och få skivan till ett lägre pris.

Vad man missar är att det är kring 10 arbetsdagars leveranstid, något CD WOW inte skyltar med direkt. Det kan man ha överseende med om man vill tjäna lite på affären och är villig att vänta ett par dagar...men då ska paketet komma fram i slutändan...det gjorde det inte.

Så efter att ha brevväxlat med kundtjänst (på engelska) ett par dagar så lovades jag i slutet av juli en ny skiva. Jag hade trots allt tvingats att betala i förväg, så någon slags resultat förväntade jag mig.


Idag gjorde sig äntligen CD WOW förtjänta av sitt namn, för jag utbrast WOW skivan kom fram! Kvällen var åtminstone räddad och jag kände mig nöjd i slutändan.

Jag ska ärligt säga att jag inte vet om jag kommer att handla där fler gånger. Det här incidenten kan vara undantaget som annars bekräftar regeln med säker leverans, men jag vet inte om jag orkar med mer ofrivillig brevväxling, hur trevlig kundtjänsten än är...

Inga kommentarer: