17 augusti 2009

Äventyrslystnad

Efter att ha haft Indiana Jones i tankarna ett tag så slog det mig att jag ville göra en liten hedersbetygelse till en av 80-talets största filmsuccéer. De innehöll alla de rätta elementen; spänning, skatter, jakter, goda hjältar, onda skurkar och inslag av det övernaturliga.

Och trots att man försökt spinna vidare på Indiana Jones som koncept, med tv-serier och den nya filmen från 2008, så är det 80-talets tre filmer som är de bästa och mest underhållande.



Så hur valde jag att göra bästa möjliga hedersbetygelse? Jo genom att jag låta min figur, draken Dean, klä sig i Jones jacka och hatt för den rätta känslan.

Dessutom tänkte jag passa på att inte enbart visa den färdiga bilden utan också skissen och den tuschade versionen. Hela arbetscirkeln, skulle man kunna kalla det.





Det slog mig under arbetet att Dean verkligen passar i hatt. Man kanske skulle spinna vidare på det här konceptet...hade kanske varit spännande läsning? Kan vara något att ha i åtanke...

Nu när bilden är avslutad så kanske man skulle gå och unna sig en filmkväll...något med äventyr och skattjakt...jag blev så sugen igen av någon anledning...

Inga kommentarer: