17 april 2011

Recension och reflektion

Så fick jag äntligen tid och möjlighet att skriva om ett riktigt fynd på seriemarknaden. The Amulet of Samarkand av Jonathan Stroud var en spännande och intressant bok där vi stiftar bekantskap med hur välden skulle sett ut om magi var möjlig och om trollkarlar hade varit den styrande klassen.

Eftersom jag uppskattat boken serien bygger på, så kändes det självklart att ta sig an serieversionen också, med så objektiv inställning som möjligt. Resultatet finns att läsa på DigitalComics.

Att skriva recensioner är en sidosyssla som jag värdesätter mycket, att få dela med sig av sina upplevelser och de funderingar album eller historier väcker medan man tar dem till sig. Det finns, som bekant, en hel del udda material...men också en hel del riktigt givande. Vilket som är vilket är givetvis en smaksak...och jag strävar alltid efter att ge en så mångsidig bild av det album jag tagit del av.

Med lite vilja, hårt arbete och tur så ska jag kunna frigöra mer tid och lägga ut fler recensioner inom kort. Hoppas jag! Håll ögonen öppna på DigitalComics och se...

Inga kommentarer: