10 april 2011

Fanart: Going Postal

Det har varit en hel del skrivarbete på sistone...
Och inte bara att berätta historier eller skriva manus, det har varit en hel del administrativa uppgifter som helt enkelt måste göras. Visst kan en hel del skjutas på framtiden, men det är ingen vidare bra lösning...vem vill skapa stress och panikångest när tryckerierna vill ha material och inget finns färdigt? Bättre att ha lite framförhållning och se till att den situationen aldrig uppstår...med flit i alla fall.

Men det har lett till att jag haft ett oerhört sug att få teckna av mig lite. Så skissande på lediga stunder, i tv-soffan och när andra öppningar funnits i planeringen har varit oerhört tillfredsställande. Även om det inte är något som jag kan använda till någonting, så är det viktigt att hålla händerna i trim...

En av de huvudsakliga skisserna på sistone har varit en skämtsam återgivning av karaktärer från Terry Pratchetts bok Going Postal, som nämnts tidigare. När man är väldigt förtjust i en berättelse är det svårt att släppa den, särskilt när det är så färgstarka karaktärer.
Så jag skissade ner dem för skojs skull och kunde inte låta bli att scanna och tuscha bilden.

För de som läst böckerna om Moist von Lipwig noterar säkert att han här istället har den höga hatten från Making Money, uppföljaren till Going Postal, istället för den posthatt med vingar. Faktum är att jag började skissen med hög hatt och så förblev det... Så kan man samtidigt notera att den lilla glosögda hunden Mr Fuzzpott faktiskt också finns med...jag kunde inte låta bli att provteckna honom...

Man kanske skulle göra något av allt det här...kanske...

Inga kommentarer: